کانون جهانگردی آبادان

۸ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

دبیر کانون جهانگردی آبادان گفت: نبود تبلیغات مناسب موجب شده تا گردشگری ما آن گونه که باید رشد نداشته باشد.


احمد امیری گفت: استان خوزستان استانی است که بیشترین آثار تاریخی با پیشینه چندین هزار ساله دارد اما متاسفانه تعداد گردشگرانی که برای دیدن آثار ما می‌آیند خیلی کم هستند و علت اصلی آن نبود تبلیغات مناسب است. وی عنوان کرد: این فصل در خوزستان، زمان جذب گردشگر است اما آیا یک بار شده که ببینید در تلویزیون سراسری جایی از استان خوزستان را معرفی کنند؟ بعضی شهرها که حتی 10 درصد آثار ما را هم ندارد چنان تبلیغاتی در شبکه‌های سراسری و رسانه‌ها انجام می‌دهند که آمار گردشگرانشان از ما بیشتر است. متاسفانه در استان ما معرفی جاذبه‌های گردشگری انجام نشده و اگر هم شده خیلی کم بوده است.

او توضیح داد: استان خوزستان پر از ابنیه‌های تاریخی است و علاقه‌مندان بسیاری برای دیدن از آنها وجود دارد، اما جذب آن مستلزم این است که متولیان گردشگری ما در استان وارد گود شوند و برنامه‌ریزی کنند. امیری خاطرنشان کرد: درآمدی که سال گذشته از جانب گردشگری نصیب کشور شد شش میلیارد دلار بود و این خیلی زیاد است، اما چرا باید سهم استان خوزستان از این درآمدزایی کم باشد. امیدوارم در این فصل که فصل جذب گردشگر استان خوزستان است مسؤولان بیشتر به این موضوع توجه کنند تا این فصل را از دست ندهیم.

او با بیان اینکه وقتی گردشگر چه داخلی و چه خارجی وارد استان شود درآمد ایجاد می‌کند، اظهار کرد: اگر گردشگر بخواهد وارد کشور شود به زیرساخت‌هایی نیاز دارد، همچنین بعضی برنامه‌ها باید کوتاه‌ مدت و برنامه‌های دیگر باید بلندمدت باشند. مواردی همچون امنیت، حمایت از گردشگری و بازسازی بخشی از این برنامه‌ها است و تداوم آن به زیرساخت‌هایی مثل هتل و اقامت‌گاه‌های مناسب نیاز دارد. او ادامه داد: در حال حاضر کشورهایی در دنیا هستند نفت دارند اما فقط با صنعت گردشگری مملکت‌شان را اداره می‌کنند. ایران نیز به لحاظ سیاسی در دنیا وضعیت نسبتا خوبی دارد و زمان آن فرارسیده است که حرکت جدی و تبلیغاتی برای جذب گردشگران خارجی انجام دهند.

امیری خاطرنشان کرد: فقط چاپ و انتشار چند بروشور و کتاب تبلیغات محسوب نمی‌شود بلکه باید کارگروهی از افراد متخصص در این زمینه تشکیل شود. ما در حال حاضر ورودی داریم اما باید این ورودی سازماندهی شود. مثلا برای زائران عراقی که برای زیارت امام رضا (ع) به فرودگاه آبادان می‌آیند باید تدبیری اندیشیده شود تا آنها به داخل شهر آبادان هم بیایند. امیری با اشاره به این که تبلیغات ما برای جذب گردشگر خیلی کم است توضیح داد: سازمان‌های مردم نهاد و فعالان گردشگری باید در کنار مدیران استان قرار بگیرند تا کار جدی صورت بدهند. اقتصاد خوزستان به چنین پتانسیلی نیازمند است. ما به اشتغال غیردولتی نیاز داریم و بخشی از این اشتغال غیردولتی توسط صنعت توریسم حل می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۰۱ ، ۱۱:۳۶
احمد امیری

دبیر کانون جهانگردی آبادان گفت: هر ساله بعد از ایام تعطیلات نوروز مسؤولان آمارهایی از تعداد گردشگران و مسافران نوروزی ارایه می‌دهند اما برای آمارهایی که ارایه می‌دهیم چه کرده‌ایم؟

 

 

 

 

احمد امیری اظهار کرد: هر ساله می‌گویند چند میلیون گردشگر به آبادان و خرمشهر آمده است اما در آبادان، خرمشهر و منطقه آزاد آن هم با این همه دبدبه و کبکبه چه کرده‌اند؟

وی افزود: منطقه آزاد اروند برای ایام نوروز امسال جنگ شادی برگزار کرد و از خوانندگان ملی با هزینه‌های گزاف دعوت کرد تا فقط برای گردشگران به شکل پلی‌بک به اجرای کار بپردازند اما آیا فکر می‌کنید گردشگران به جنوب می‌آیند تا پلی‌بک خواننده‌ها را ببینند؟

دبیر کانون جهانگردی آبادان تصریح کرد: مسؤولان باید کاری کنند که وقتی گردشگران به جنوب می‌آیند فرهنگ، آداب و رسوم و موسیقی جنوب را ببینند. گردشگران نمی‌آیند تا پلی‌بک خواننده‌هایی را که خودشان می‌توانند در شهرشان تماشا کنند ببینند.

او عنوان کرد: اگر آبادان بازار ته لنجی‌ها و مناطق عملیاتی را نداشت آن وقت چه می‌خواستیم بکنیم و چه چیزی را به گردشگران نشان می‌دادیم؟

امیری تصریح کرد: با همه محبت‌هایی که گردشگران به ما داشته‌اند ما امکانات خوبی نداریم. در حالی که توان مالی و اجرایی آن را ادارات، ارگان‌ها و نهادهای ما دارند.

وی اضافه کرد: کسانی که هر ساله اعلام می‌کنند چه قدر گردشگر به شهرهای ما آماده است یک بار هم آمار بدهند که چه قدر امکانات تفریحی، رفاهی و امکانات ایجاد کرده‌اند.

دبیر کانون جهانگردی آبادان ادامه داد: در این ایام مدیریت شهری آبادان بسیار ضعیف عمل کرد. خیابان امام (ره) آبادان به عنوان یکی از مهم‌ترین خیابان‌ها به خاطر وجود دستفروش‌ها بسته بود و نه تنها ترافیک ماشین‌ها بلکه در اثر ترافیک انسانی غیرقابل تردد بود. وقتی گردشگران به مکانی می‌آیند و با مشکل ترافیک و پارکینگ روبه‌رو می‌شوند در آن جا نمی‌مانند.

او با بیان این که استقبال بسیار خوب بود اما امکانات پذیرایی از گردشگران را نداشتند توضیح داد: آیا برگزاری جنگ شادی توسط منطقه آزاد تأثیرگذار بود؟ مسؤولان باید از هم‌اکنون کار را آغاز کنند. به خاطر کمبود امکانات حتی کنترل شهر را نداشتیم. باید روی این قضیه کار شود.

امیری با بیان این که استان خوزستان بسیار گردشگرپذیر است خاطرنشان کرد: در آبادان و منطقه آزاد اروند همیشه گردشگران درون استان و گردشگران عراقی حضور دارند. در زمان اربعین نیز موج زیادی از علاقه‌مندان کربلا به این سو می‌آیند. پس باید از همین حالا کار را آغاز کنند.

وی گفت: گردشگری با خود رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی را به همراه دارد. اگر با آن دیمی برخورد شود نتیجه مناسبی نخواهد داد. امیدوارم مسؤولان برای آن کاری کنند و قدمی بردارند. باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و مسؤولان منطقه آزاد اروند نیز به صورت جدی کار کنند و امکاناتی را در شهر فراهم کنند تا گردشگران در شهر بمانند و توقف کنند.

دبیر کانون جهانگردی آبادان خاطرنشان کرد: برای رونق گردشگری باید از کارشناس بومی استفاده شود. کارشناس غیربومی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه را به خوبی نمی‌شناسد. منطقه آزاد بودجه‌ای را هزینه کرد اما این بودجه به چشم نیامد چون مدیریت نشد.

منبع: ایسنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۰۱ ، ۱۱:۳۱
احمد امیری

دبیر کانون جهانگردی آبادان گفت: متاسفانه آبادان در زمینه توسعه امکانات و زیرساخت‌های گردشگری بسیار ضعیف‌ است.

 

 

 

 ،احمد امیری دبیر کانون جهانگردی آبادان گفت: آبادان با وجود اینکه یکی از شهرهای معروف کشوربه شمار می آید، مسؤولان در زمینه توسعه امکانات گردشگری این شهرستان اقدام موثری صورت نداده‌اند.

وی افزود: به عنوان مثال با وجود جاری بودن 2 رود پر آب در این شهرستان تاکنون، هیچ ‌گونه پارک‌ ساحلی و قایقرانی و تفریحی در این شهرستان ایجاد نشده است.

دبیر کانون جهانگردی آبادان ادامه داد:همچنین با وجود ارگان‌های بزرگی همچون منطقه آزاد اروند، پالایشگاه نفت و پتروشیمی بایستی کمک‌های شایانی به توسعه این شهرستان در زمینه‌های گردشگری می‌شد اما تاکنون چنین نبوده است.

امیری گفت: لازم است فضای سبز، فضاهای تفریحی، پارک‌های ساحلی و امکانات قایقرانی درآب‌های آبادان برای بهتر شدن شرایط گردشگری در این شهرستان ایجاد شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۰۱ ، ۱۱:۲۶
احمد امیری

دبیر کانون جهانگردی آبادان گفت: در نخستین جلسه‌ مجمع دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری آبادان مواردی به تصویب رسید.

 

 

احمد امیری در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: در این جلسه پیگیری اعتبارات عقب افتاده و تلاش برای ارتباط با ادارات مختلف به تصویب رسید تا مکان‌های تاریخی در خطر هر چه سریع‌تر بازسازی شوند.
 
او افزود: همچنین ترتیبی اتخاذ شد تا با مسؤولان شهری و شهردار آبادان در خصوص توسعه گردشگری آبادان با منابع طبیعی مثل رودهای اروند و بهمنشیر هماهنگی لازم صورت بگیرد و به موازات آن فضای سبز شهری برای زیباسازی و جذب گردشگر گسترش یابد.
 
دبیر کانون جهانگردی آبادان اظهار کرد: یک کمیته پیگیری هم تشکیل شد تا مصوبات جلسات را پیگیری و گزارش آن را در جلسه تشکل‌ها ارایه دهد. از طرف دیگر، ما تلاش می‌کنیم که این جلسات و مصوبات آن‌ها را اطلاع‌رسانی کنیم چون آبادان بعد از اهواز یکی از مهم‌ترین شهرهای استان خوزستان است.
 
امیری ادامه داد: قرار شد که با منطقه آزاد اروند برای افزایش سرعت پروژه‌های گردشگری آبادان وارد مذاکره شویم تا تکلیف این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر مشخص شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۰۱ ، ۱۷:۱۹
احمد امیری

دبیر کانون جهانگردی آبادان گفت:‌ آبادان تاوان جنگ تحمیلی را داده‌ است و حالا وقت آن است که از آن به عنوان عاملی برای پیشرفت خود استفاده کند.

 

 

 

دبیر کانون جهانگردی آبادان گفت:‌ آبادان تاوان جنگ تحمیلی را داده‌ است و حالا وقت آن است که از آن به عنوان عاملی برای پیشرفت خود استفاده کند.

آبادان نیوز :  احمد امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان بیان کرد: باید در خصوص عملیات‌های مهم جنگ تحمیلی

تبلیغ شود و با برنامه‌های خاص که در سالروز این اتفاقات اجرا می‌شود به معرفی بهتر این رخدادها به نسل‌های جدید و مردم اقدام کرد و باعث درآمدزایی

بهتر از این طریق برای مردم این شهرستان شد. وی افزود: از موضوع گردشگری جنگ می‌توان بهره‌برداری‌های مختلف فرهنگی، ارزشی و اقتصادی کرد. در

بهره‌برداری فرهنگی می‌توان نسل جدید را با این گونه وقایع آشنا کرد و آن‌ها را آگاه ساخت. در بهره‌برداری ارزشی می‌توان خون شهدایی که را برای اقتدار

مملکت جان باختند ارج نهاد. ارزش اقتصادی این دوران می‌تواند با جذب گردشگر و ایجاد جذابیت در شهر باشد. او خاطرنشان کرد:‌ آبادان، خرمشهر،

اروندکنار و جزیره مینو مناطق جنگی به شمار می‌روند که می‌توان از آن‌ها به عنوان جذابیت‌های گردشگری جنگ استفاده کرد. البته برای تحقق این هدف

لازم است مسوولان دید مدیریتی روی این قضیه داشته باشند. امیری تصریح کرد: متاسفانه در نهادهای دولتی ما سیستم بازاریابی گردشگری وجود ندارد

زیرا تصور می‌شود که نباید این نهادها بازاریابی داشته باشند. بسیاری از کشورهای قوی دنیا از نظر گردشگری، همانند مصر، اقدام به تشکیل مجموعه

تخصصی بازاریابی برای تبلیغ بیش‌تر کشور خود در این زمینه کرده‌اند. بنابراین لازم است سازمان میراث فرهنگی در کنار صنعت توریسم و برگزاری تورهای

بازدید از شهرهای مختلف کشور اقدام به معرفی و شناساندن جاذبه‌های مختلف جاذبه‌های جنگی و دفاع مقدس کند. دبیر کانون جهانگردی آبادان توضیح

داد: سازمان میراث فرهنگی خوزستان باید با همکاری شهرهای جنگ زده استان اقدام به تشکیل نهادی تخصصی برای جنگ به منظور جذب توریسم کند.

بازسازی عملیات‌ها و ایجاد میدان جنگی کاذب کوچک برای بالا بردن جاذبه‌های مناطق جنگی از جمله جذابیت‌هایی است که می‌توان در خصوص گردشگری

جنگ انجام داد.

منطقه آزاد اروند 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۰۱ ، ۱۶:۵۴
احمد امیری

دبیر کانون جهانگردی آبادان گفت: متاسفانه آبادان در زمینه توسعه امکانات و زیرساخت‌های گردشگری بسیار ضعیف‌ است.

 

 

آبادان خبراحمد امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان بیان کرد: آبادان با وجود این‌که یکی از شهرهای معروف کشور به شمار می‌آید؛ مسؤولان در زمینه توسعه امکانات گردشگری این شهرستان اقدام موثری صورت نداده‌اند. 

او خاطرنشان کرد: به عنوان مثال با وجود جاری بودن 2 رود پر آب در این شهرستان تاکنون، هیچ ‌گونه پارک‌ ساحلی و قایق‌رانی و تفریحی در این شهرستان ایجاد نشده است.

دبیر کانون جهانگردی آبادان توضیح داد: همچنین با وجود ارگان‌های بزرگی همچون منطقه آزاد اروند، پالایشگاه نفت و پتروشیمی بایستی کمک‌های شایانی به توسعه این شهرستان در زمینه‌های گردشگری می‌شد اما تاکنون چنین نبوده است.

وی تصریح کرد: لازم است فضای سبز، فضاهای تفریحی، پارک‌های ساحلی و امکانات قایقرانی در آب‌های آبادان برای بهتر شدن شرایط گردشگری در این شهرستان ایجاد شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۰۱ ، ۱۶:۴۱
احمد امیری

​​​​​​

 

خوزستان دبیر کانون جهانگردی آبادان گفت: هیچ قسمتی از ساحل اروند رود قابل استفاده نیست.

 

 

 

 

دبیر کانون جهانگردی آبادان گفت: هیچ قسمتی از ساحل اروند رود قابل استفاده نیست.

احمد امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ منطقه خوزستان اظهار کرد: آبادان با توجه به موقعیت آب و هوایی که دارد به شدت نیازمند فضای سبز گردشگری برای مسافران است.

وی بیان کرد:‌ توانایی شهری آبادان فضاهای ساحلی آن است اما در حال حاضر ما اصلاً از فضای ساحلی اروند رود هیچ استفاده‌ای نکرده‌ایم.

امیری توضیح داد: تاکنون هیچ گونه کاری درباره ساحل اروندرود صورت نگرفته است. در حالی که می‌توان امکاناتی همچون رستوران دریایی، پارک، شهربازی و غیره در آن جا ایجاد کرد.

او اظهار کرد: ایجاد امکانات در ساحل اروند رود علاوه بر درآمدزایی برای آبادان موجب جلب توریست به این منطقه می‌شود.

 

منطقه آزاد اروند 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۰۱ ، ۱۶:۳۰
احمد امیری

دبیر کانون جهانگردی آبادان گفت: خیلی وقت است که آثار تاریخی آبادان به حال خود رها شده و هیچ اقدامی برای مرمت و بازسازی آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

احمد امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، با بیان این‎که موزه آبادان موزه به‎روزی نیست و زمان زیادی است آن‎گونه که باید و شاید آثار خوبی در این موزه قرار نمی‌گیرد افزود: روی مکان‌های تاریخی آبادان مانند خانه بچاری‌ها و مدرسه مهرگان هیچ‌‎گونه مرمتی طی سال‎های اخیر صورت نگرفته و در مجموع در زمینه گردشگری و میراث فعالیت چندانی را در آبادان شاهد نیستیم. 

وی بیان کرد: خانه بچاری‌ها به وضعی دچار شده که هر لحظه ممکن است فرو بریزد؛ از کل فضاهای تاریخی موجود در آبادان فقط مسجد رنگونی‌ها قابل دیدن است که در حال حاضر بسته است و قابل بازدید نیست.

دبیر کانون جهانگردی آبادان عنوان کرد: آثار تاریخی ما مدت‎ها است که به حال خود رها شده‎اند و هیچ اقدامی برای مرمت و بازسازی آن‎ها صوت نمی‌گیرد که این موضوع برای شهری مانند آبادان که یکی از شهرهای توریستی استان خوزستان محسوب می‎شود، وضع خوبی نیست. 

او با اشاره به این‎که در آبادان گردشگر خارجی، گردشگر ایرانی و گردشگر درون‌استانی وجود دارد گفت: گردشگرهای درون‌استانی آخر هفته‌ها در آبادان حضور دارند و این درحالی است که ما با کمبود فضای گردشگری مواجه هستیم؛ از طرفی نیز در آبادان به شدت نیاز به فضای انسان‌ساز داریم. 

وی درباره فضای انسان‌ساز توضیح داد: فضای انسان‌ساز در واقع به این معنا است که مجموعه تفریحی ایجاد کنیم تا گردشگری که به شهر می‎آید بتواند از آن استفاده کند؛ به عنوان مثال در کیش و قشم فضای انسان‌ساز خوبی طراحی شده است ولی در آبادان و خرمشهر که منطقه آزاد تجاری محسوب می‎شوند، چنین امکاناتی نداریم.

امیری افزود: اگر آبادان و خرمشهر را که جزو مناطق آزاد کشور هستند بخواهیم با دیگر مناطق آزاد کشور مقایسه کنیم، به این نکته پی خواهیم برد که میان فضای گردشگری و فضای انسان‌ساز آبادان و خرمشهر و سایر مناطق آزاد کشور تفاوت‌های زیادی وجود دارد که هر چه سریع‌تر باید این موضوع اصلاح شود چراکه گردشگری سهم بسیار زیادی در زمینه اشتغال دارد.

دبیر کانون جهانگردی آبادان ادامه داد: در زمینه میراث نیز آثار فرهنگی ما مرمت نشده‎اند و قابل بازدید برای عموم نیستند. رودخانه اروند هم که یکی از فضاهای طبیعی محسوب می‎شود فقط حدود 100 متر یا 200 متر آن سامان‌دهی شده که این مقدار به دلیل وجود نیازها محسوس نیست و فقط تا حد اسکله‌ها است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۰۱ ، ۱۶:۱۶
احمد امیری